پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 24 شهریور 1400

پاسخ به پرسش های پرتکرار متقاضیان درباره ثبت نام اربعین 1400

-آیا مهلت ثبت نام اربعین 1400 در سامانه سماح به پایان رسیده است؟
پاسخ: پیش ثبت نام در سامانه سماح در روزهای دوشنبه و سه شنبه 22 و 23 شهریور ماه انجام گرفته و برای استانهایی که تاکنون دارای ظرفیت خالی می باشند از ساعت 24 مورخ 25 شهریور ماه 1400 امکان ثبت نام در سامانه فراهم خواهد شد.
-آیا تاییدیه دو دوز واکسن توسط سامانه سماح انجام گرفته است؟
پاسخ: اطلاعات مربوط به تاییدیه تزریق دو دوز واکسن از طریق سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت و امکان ادامه فرآیند ثبت نام زائرین در سامانه سماح میسر خواهد بود. لذا از متقاضیانی که تاکنون موفق به تزریق واکسن نشده اند و یا یک دوز واکسن تزریق نموده اند تقاضا می شود که از ثبت نام خودداری نمایند.
-ثبت نام نهایی برای چه افرادی انجام می گیرد و روند آن چگونه است؟
پاسخ:ثبت نام نهایی فقط برای واجدین شرایطی که در مرحله پیش ثبت نام سامانه سماح شرکت کرده و تایید شده باشند انجام می گیرد؛ ثبت نام نهایی تا ساعت 24 چهارشنبه 24 شهریور ماه ادامه دارد.
-روند ثبت نام نهایی به چه صورت خواهد بود؟
پاسخ: کسانی که پیش ثبت نام کرده و بعد از تاییدیه وزارت بهداشت و طی مراحل، باید در بازه زمانی باقی مانده به سامانه مراجعه کنند و ثبت نام خود را کامل کنند؛ سپس یکی از دفاتر زیارتی نزدیک محل سکونت خود را انتخاب کرده و گذرنامه را برای صدور ویزا تحویل دهند.
-چرا سیستم سامانه سماح برای کسانی که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده اند باز نمی شود؟
پاسخ: سامانه سماح به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی متصل است و در صورت تاییدیه آن وزارتخانه ، پذیرش متقاضی و طی سایر مراحل دنبال می شود. عزیزان در صورت بروز چنین مشکلی باید از طریق اداره بهداشت شهرستان و استان مربوطه خود اقدام نمایند. تزریق دو دوز واکسن پیش از ثبت نام از جمله الزامات عنوان شده است.
-آیا اعزام زائران به کشور عراق از مرزهای زمینی میسر خواهد شد؟
پاسخ: اعزام های زائران اربعین 1400 به عراق فقط به صورت هوایی انجام می گیرد. مردم برای عزیمت به عراق به هیچ عنوان به مرزهای زمینی کشور مراجعه نکنند.

روتیتر